Rabenhorst bekroond met de German Brand Award 2021

De Duitse Design Council, heeft de “Gold” award in de categorie “Excellence in Brand Strategy and Creation – Brand Strategy” toegekend aan Rabenhorst.

De German Brand Award, die sinds 2016 jaarlijks wordt uitgereikt, is een prijs voor Duitse merken die opvallen door innovatieve en creatieve brandmanagement. De prijs is in het leven geroepen door de German Design Council. De German Design Council is een onafhankelijke en internationaal opererende instantie die merkinnovaties en speciale marketingstrategieën onder de aandacht brengt.

In 2021 werden meer dan 1.134 inzendingen beoordeeld. De beste 59 merken en projecten werden bekroond met de “German Brand Award 2021 in Gold”.

Rabenhorst overtuigt met een uitmuntende brandmanagement

Merkstrategieën en -concepten worden geëvalueerd in de overkoepelende categorie “Excellence in Brand Strategy and Creation”. Ons merk Rabenhorst werd bekroond met “Goud” in de categorie “Excellence in Brand Strategy and Creation – Brand Strategy”  voor het ingediende project, getiteld  “Moving from a niche product to a nationally established premium health juice brand with value-oriented brand management”, dat een succesverhaal van meer dan 120 jaar in kaart brengt. Met deze inzending illustreren onze sapexperts op indrukwekkende wijze hoe een middelgroot familiebedrijf met een lange geschiedenis met de tijd mee kan gaan door innovatie en kwaliteit.

De jury ligt de “Gold” award als volgt toe: “Het gevestigde bedrijf Rabenhorst erkende al in een vroeg stadium dat gezonde en natuurlijke voeding – en dus een hogere kwaliteit van leven – een belangrijke trend is en heeft haar merkstrategie in 2018 verfijnd. De claim “Het allerbeste voor jou” verenigt perfect de waarden waarmee het merk zich sindsdien heeft gepositioneerd. Inmiddels heeft Rabenhorst zich ontwikkeld tot een gevestigd premium merk waarvan het assortiment voortdurend wordt uitgebreid. Het bedrijf heeft een authentiek merkimago gecreëerd dat naadloos aansluit op het hier en nu en tegelijkertijd een hoge mate van geloofwaardigheid overbrengt.”

De “Rabenhorst uitvinders” waren de broers Walter en Günther Lauffs, achterkleinkinderen van pastoor Oscar  Lauffs, die in 1805 een wijngaard stichtten en daarmee de basis legden voor Haus Rabenhorst. Haus Rabenhorst staat bekend om zijn jarenlange ervaring in het traditionele ambacht van direct persen. Sindsdien heeft ons bedrijf altijd veel belang gehecht aan een natuurlijke, duurzame manier van zakendoen. Van de aankoop van grondstoffen bij duurzame producenten tot hoogwaardige verwerking, maar ook een kwaliteitszekere opslag en transport. Een kwaliteitsgerichte en ecologische aanpak blijft de hoogste prioriteit. De hoogwaardige vruchtensappen worden voorzichtig gepasteuriseerd zodat veel waardevolle ingrediënten behouden blijven. Daarnaast is de bescherming van natuurlijke habitats voor Haus Rabenhorst net zo belangrijk als dicht bij de natuur staan. Wij werken aan de bescherming van natuur en milieu om de eigen toekomst veilig te stellen. Haus Rabenhorst was al in 1969 een pionier op het gebied van biologische kwaliteit: lang voordat de trend naar “biologische” producten in Duitsland wijdverspreid was, gunde de premium sapproducent zijn eerste onderzoekscontracten aan de Universiteit van Kassel. Samen met het Instituut voor Biologische Landbouw werd de biologisch gecontroleerde teelt op een innovatieve manier bevorderd.

In 2021 kijken wij terug op een lang succesverhaal. Rabenhorst laat regelmatig zijn eigen competentie en kwaliteit zien in de vorm van onze pure directe sappen, de zogenaamde moedersappen (moeder van alle sappen).
Daarnaast heeft ons bedrijf gerelateerde productconcepten gecreëerd die zijn pure directe sappen aanvullen met toegevoegde vitamines en mineralen, zoals het “Enjoy Health”-assortiment met de drie sappen Relax with Magnesium, Protect with Zinc en Feel Good with Iron. Deze drie sapcreaties tonen de innovatieve kracht en jarenlange expertise van het bedrijf en inspireren consumenten. De Ginger Mate- en Turmeric White Tea-shots, gelanceerd in 2020, zijn ook voortgekomen uit jarenlange ervaring in het maken van sappen en laten onze innovatieve kracht zien.

In een periode van 120 jaar is het merk erin geslaagd om hoogwaardige groente- en fruitsappen op de markt te brengen met nieuwe productconcepten, zonder het contact met de natuur te verliezen. Zowel de slogan “The very best for you” als de German Brand Award 2021 getuigen overtuigend van dit feit.